lørdag den 16. august 2008

Librarything;-)

Så lykkedes det mig på magisk vis, at komme ind på den fanatstiske side librarything!! Til at starte med, var jeg lidt kritisk omkring siden - for hvad er det lige, jeg skal bruge den til - jeg kan da godt huske, hvad jeg læser!! Eller kan jeg det?? For da jeg sad og skulle oprette mit bibliotek, var jeg ligesom ret blank, da jeg havde skrevet de første 7 bøger ind. Men så var det, den store fordel ved librarything viste sig. Og det er anbefalingerne med 'noget som ligner'. For her fandt jeg en del bøger, jeg ikke kunne komme i tanke om, jeg havde læst - men det hjalp gevaldigt, da jeg så titlen på bøgerne. Det er en praktisk side - også i jobhenseende. For her er muligheden for at have en liste, som er brugbar, når der skal anbefales bøger til lånerne. En god hjælp, når man ikke lige kan komme i tanke, hvad den hedder, den der gode bog med hende forfatteren;-)

1 kommentar:

Billund Bibliotekerne sagde ...

Hej Mette N

Vi har begge haft de samme overvejelser omkring siden kan jeg se. Jeg var helt i tvivl om jeg ville lade den komme med i 23 ting. Jeg valgte at give den chancen ved at oprette en profil og teste siden. Pludselig kunne jeg se at den var en god huskeliste til mig selv. Så LibraryThing vinder ikke ved første øjekast men ved brug.

Hisen Mette K