torsdag den 28. august 2008

Delicious

Okay, så kom vi til delicious, og igen er jeg blevet positivt overrasket. Til at starte med, synes jeg, det virkede lidt tyndbenet - for jeg har jo mine foretrukne på computeren. Men der er jo noget med, man ofte sidder ved andre computere end den på jobbet. Det som tilmed gør delicius smartere end 'fortrukne', er de tags man tilføjer, så man har en liste over forskellige kategorier - det gør det meget nemmere at overskue. Så er der kun til opgave at huske brugernavn og password, når man skal logge på delicious!! Ideen med at alle deler bogmærker under billundbibliotekerne er god, men jeg tror, det er for svært at opretholde i praksis. For når jeg nu er logget på mine egne bogmærker, bliver det dem jeg vænner mig til at bruge, og får sandsynligvis ikke brugt og tilført bogmærker fra billundbibliotekerne, medmindre jeg får kniven for struben, selvfølgelig;-)

1 kommentar:

Billund Bibliotekerne sagde ...

Hej Mette N

Jeg var også lidt skeptisk over for delicious i starten. Det er jeg kommet mig helt over og bruger den nu hver dag.
Mht. dine kommentare til fælles bogmærker så har du nogle fine pointer. Du har ret i at det bliver svært at overholde i praksis. Jeg har også tænkt over hvordan det kan gøres med fordel. Min tanke er at vi kan snakke om det ved et personalemøde efter 23 ting er færdig. Min tanke er pt. at folk skal bruge sine egne bogmærker, men kunne gå på "indkøb" i billundbibliotkernes og vælge hvilke de vil bruge i deres egen samling. Når så fx. du finder et bogmærke du synes er godt og vil dele så bliver det tilføjet til billundbibliotekernes så andre kan få glæde af disse.

Hisen Mette K